Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Chris_M
    Ambiente
    • 2010
    • 108
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez tom007
    Chris_M, 1,4tsi i 1.8tsi to inne rodziny silników i różnią się w wielu elementach, więc ciężko porównywać. VW rozwiązało problem w 1.4 rezygnując z CAXA i w prowadzając nową konstrukcję na pasku. Natomiast w nowym 1.8 pozostawili łańcuch.
    W ten sposób VW rozwiązał tylko swój własny problem, natomiast użytkownicy pojazdów w silnikiem CAXA zostali przez producenta pozostawieni na lodzie.
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

    Komentarz

    • chrzanek
      Ambiente
      • 2014
      • 234
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      Mam gorszych kolegów :evil: od tego wiec wezmę to na klatę i dam radę. Może cię zaskocze ale naprawa była wykonywana w aso w Łodzi gdzie jakiś czas pracowalem a usterkę stwierdzili podczas zwykłego przeglądu. Wałek wymienili przy okazji rozrządu ale dokładnie nie wnikalem 8) czemu.Wazne ze free.

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6763
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        No i się wyjaśniło dlaczego wymienili wszystko za free Prawda jest taka że, jak się nie ma znajomości w ASO to trzeba zapłacić za wszystko z własnej kieszeni. ASO to zło i tyle w temacie :twisted:

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • chrzanek
          Ambiente
          • 2014
          • 234
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          Źle mnie kolega zrozumiał chyba.Pracowalem w Łodzi ale nie w ASO????, nie moja branża. Zresztą nieważne usterkę stwierdzono podczas zwykłego przeglądu okresowego , ocet kwalifikowal się na akcje wymiany rozrządu a resztę zrobiono po kontakcie telefonicznym ze mną. Moż to dziwne ale nie płaciłem za nic poza przeglądem dwa tyg wcześniej i nikt nic bokiem nie zalatwial????.Dziwne ale prawdziwe ja nie protestowalem????

          Komentarz

          • tom007
            Rider
            • 2011
            • 547
            • Octavia III (5E3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            Zamieszczone przez chrzanek
            kwalifikowal się na akcje wymiany rozrządu a resztę zrobiono po kontakcie telefonicznym ze mną.
            No właśnie mnie najbardziej interesuje co powiedzieli przez telefon, bo żeby poszło z gwarancji to musieli to jakoś uzasadnić dla SAP. Wałek rozrządu kosztuje katalogowo ok.2,5k więc nikt go nie wymienia bez powodu.
            Pytanie istotne, bo kilka osób na forum ma problemy z wypadającymi zapłonami, a wałek może mieć na to wpływ i taka informacja może im się przydać.
            Czy może np. od luźnego łańcucha doszło do uszkodzenia zębów na zębatce zespolonej z wałkiem lub poprostu aso coś zepsuło przy rozbieraniu rozrządu ?
            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

            Komentarz

            • chrzanek
              Ambiente
              • 2014
              • 234
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              Naprawdę nie pamiętam co było z tym wałkiem , coś było wycięte,wygięte coś w ten deseń. Próbowali tylko podzielić się ze mną kosztami.Oni części ja robocizna na co się nie zgodziłem sugerując interwencję w centrali w PO.A wracając do tematu silnika jest do niego żelazna zasada wymiana oleju, filtrów co 15 lub rok a nie 30 tys(dwa lata).Innych napraw silnika nie było,na gwarancji wymieniona była sprężarka klimy i robione hamulce dwukrotnie ale to już moja zasługa????????Znajomy paskiem z tym motorem na latal bez większych przygod 220tys dopóki go latarnia nie napadla????

              P.s
              Maxi dot wyświetlić brak trzeciego stopu.Ide rozbierać.

              Komentarz

              • Chris_M
                Ambiente
                • 2010
                • 108
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez chrzanek
                usterkę stwierdzono podczas zwykłego przeglądu okresowego , ocet kwalifikowal się na akcje wymiany rozrządu a resztę zrobiono po kontakcie telefonicznym ze mną. Moż to dziwne ale nie płaciłem za nic poza przeglądem dwa tyg wcześniej i nikt nic bokiem nie zalatwial????.Dziwne ale prawdziwe ja nie protestowalem????
                Czy to było jeszcze w okresie gwarancyjnym, czy już po?
                Piszę w kontekście tego co napisałeś, że próbowali Cie obciążyć kosztami robocizny.
                Pozdrowienia,
                Krzysztof

                Komentarz

                • chrzanek
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 234
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Samochód 05.10, a robione było 11.12 czyli 6mies po gw.
                  Pzdr

                  Komentarz

                  • bolek80
                    Classic
                    • 2011
                    • 1

                    Mam na oku seata leona z 09 mod 10 1.8tsi.Z tego co wiem silnika jest ten sam co w Octaviach z cztero literowym oznaczeniu silnika.Oglądałem już go bo mam blisko.Samochód ładny serwisowany(sprawdzałem w ASO),sporo rzeczy wymienione na gwarancji tzn. m.in napinacz itp.,118tyś przebiegu.Zaniepokoiła mnie jedna rzecz po odpaleniu i gdy silnik złapał trochę temp.,zaczął nie równo pracować i zapaliły się kontrolki silnika i EPC. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikł.Jazdy próbnej nie robiłem,bo nie chciałem zawracać dupy jak tylko oglądałem,do kupna mi jeszcze daleko.
                    Może wiecie w czym problem?

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez bolek80
                      Mam na oku seata leona z 09 mod 10 1.8tsi.Z tego co wiem silnika jest ten sam co w Octaviach z cztero literowym oznaczeniu silnika.Oglądałem już go bo mam blisko.Samochód ładny serwisowany(sprawdzałem w ASO),sporo rzeczy wymienione na gwarancji tzn. m.in napinacz itp.,118tyś przebiegu.Zaniepokoiła mnie jedna rzecz po odpaleniu i gdy silnik złapał trochę temp.,zaczął nie równo pracować i zapaliły się kontrolki silnika i EPC. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikł.Jazdy próbnej nie robiłem,bo nie chciałem zawracać dupy jak tylko oglądałem,do kupna mi jeszcze daleko.

                      Może wiecie w czym problem?
                      Wyglada jakby ktoras cewka zaczynala zdychac, zdarza sie.

                      Komentarz

                      • Jacek Nowak
                        Rider
                        • 2005
                        • 390

                        Panowie, jeśli teraz zdecyduję się na silnik 1.8 tsi 160 Skoda Superb nowy z salonu, to problem rozrządu w tych samochodach został już wyeliminowany???
                        Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          Jacek Nowak, tak . na forum superba jest do sprzedania 2012r salonowy w kombi . 32tyś km. pisz jakby Cie to interesowało , trochę korespondowałem z właścicielem.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Jacek Nowak
                            Rider
                            • 2005
                            • 390

                            Leszku, kombi zupełnie odpada. Będę kupował 1.4 tsi lub 1.8 tsi tylko martwi mnie ten post który przeczytałem. Dlatego szczere pytanie czy na obecną chwilę problem został już rozwiązany z silnikami TSI ??
                            Pozdrawiam
                            Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              Jacek Nowak, jeśli chodzi o rozrząd to raczej tak, został rozwiązany. W firmie mam 3 szt. SII z silnikami 1,8 CDAA ( wszystkie z końcówki 2010 ) w ciągu chyba pierwszych 6 miesięcy ( ok. 50 kkm ) w jednym przeskoczył rozrząd ( robiona głowica ) a w dwóch rozwalony silnik ( wymienione na gwarancji ). Od tamtego czasu wszystkie 3 szt śmigają bez problemów; obecnie przebiegi to 220 kkm, 260 kkm i 280 kkm. Jak przy wymianie napinacza zrobi się wszystko tak jak trzeba to powinno być OK.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • mirek_p11
                                RS
                                • 2010
                                • 6763
                                • Volkswagen
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Jacek Nowak, rozrząd poprawili, ale jest jeszcze jedna przypadłość tych silników duże zużycie oleju i musisz się przygotować na dodatkowy koszt związany z wymianą pierścieni, tłoków jak okaże się, że silnik pobiera olej powyżej normy

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz

                                • Jacek Nowak
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 390

                                  Z góry dzięki za odpowiedź ,ale reasumując i nie patrząc na osiągi czy zużycie paliwa a skupijąc się głównie na eksploatacji silnika 1.4 tsi i 1.8 tsi który z nich jest bardziej bezawaryjny i bezproblemowy. Czy da się wskazać relatywnie lepsze zło???
                                  Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                                  Komentarz

                                  • LUKI
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5776

                                    Jacek Nowak, ja brałbym 1.8TSI CDAA (używam 1.4TSI CAXA)
                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                    Komentarz

                                    • Jacek Nowak
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 390

                                      Rozumiem że teraz jak pójdę do salonu to właśnie z takim oznaczeniem otrzymam silnik??
                                      Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6763
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Jacek Nowak, obecne silniki 1.8 TSI mają już inne oznaczenia, ale dalej są na łańcuchu i zostały tylko zmodyfikowane ( norma Euro ), natomiast jednostka 1.4 TSI jest już nową konstrukcją na pasku i nie ma nic wspólnego z silnikiem CAXA.

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • Jacek Nowak
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 390

                                          Mirku, ale mi chodzi o 1.4 TSI 125 koni co idzie ten silnik do Superba. Moje pytanie czy na obecną chwilę te silniki są już ok??? Czy dalej jest nagminny problem z rozrządem i braniem oleju w przypadku 1.8 tsi 160. Bo co fora przeglądam to są straszne opinie.

                                          Pozdrawiam
                                          Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6763
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Jacek Nowak, jakbym kupował obecnie to 1.8 tsi/2.0 tsi, bo z rozrządem i zużyciem oleju już problemów nie ma a w 1.4 TSI problem nie został do końca rozwiązany i dodatkowo masz jeszcze system Start/Stop

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • Jacek Nowak
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 390

                                              Mirku ,wielkie dzięki za odpowiedź. Czy mógłbyś coś więcej napisać co zostało poprawione??
                                              Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                                a w 1.4 TSI problem nie został do końca rozwiązany
                                                że niby w którym?

                                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                                i dodatkowo masz jeszcze system Start/Stop
                                                a co to ma do tego? jeździłem SS i bardzo sobie chwalę


                                                Zamieszczone przez Jacek Nowak
                                                ale mi chodzi o 1.4 TSI 125 koni
                                                1.4TSI 125hp CXSB jest produkowany od 09.2013 i jest na pasku

                                                Zamieszczone przez Jacek Nowak
                                                Moje pytanie czy na obecną chwilę te silniki są już ok??? Czy dalej jest nagminny problem z rozrządem i braniem oleju w przypadku 1.8 tsi 160. Bo co fora przeglądam to są straszne opinie.
                                                przeczytaj raz jeszcze post od kowal 2002...

                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                Jacek Nowak, jeśli chodzi o rozrząd to raczej tak, został rozwiązany. W firmie mam 3 szt. SII z silnikami 1,8 CDAA ( wszystkie z końcówki 2010 ) w ciągu chyba pierwszych 6 miesięcy ( ok. 50 kkm ) w jednym przeskoczył rozrząd ( robiona głowica ) a w dwóch rozwalony silnik ( wymienione na gwarancji ). Od tamtego czasu wszystkie 3 szt śmigają bez problemów; obecnie przebiegi to 220 kkm, 260 kkm i 280 kkm. Jak przy wymianie napinacza zrobi się wszystko tak jak trzeba to powinno być OK.
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • Mihau
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7461
                                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                                  Jacek Nowak, obecne silniki 1.8 TSI mają już inne oznaczenia,
                                                  Ale kolega chce Superba, a tam dalej CDAA pakują.
                                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                  Komentarz

                                                  • mirek_p11
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 6763
                                                    • Volkswagen
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    mirek_p11 napisał/a:
                                                    a w 1.4 TSI problem nie został do końca rozwiązany


                                                    że niby w którym?

                                                    mirek_p11 napisał/a:
                                                    i dodatkowo masz jeszcze system Start/Stop


                                                    a co to ma do tego? jeździłem SS i bardzo sobie chwalę
                                                    łańcuch został zastapiony paskiem i to jest jednoznaczne, że VAG nie poradził sobie z problemem występujacym w silnikach CAXA. O SS już się nie wypowiadam, bo zaraz będzie dyskusja na kolejnych 5 stron. Jak dla mnie niepotrzebny EKO wynalazek i tyle w temacie.

                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...